пʼятниця, 28 березня 2014 р.

ВИКОРИСТАННЯ ІКТ

На даному етапі в Україні відбувається процес реформування системи освіти. Зміни зумовлені тим, що сучасне суспільство потребує самостійної, грамотної, ініціативної особистості, здатної до ефективної життєдіяльності в постійно змінюваних умовах. Рівень розвитку держави в цілому залежить від можливостей конкретного громадянина. Саме тому переді мною, як перед кожним сучасним педагогом, постають нові завдання. Очікування суспільства пов'язані з формуванням особистості, яка:
зуміє гнучко адаптуватись до нових умов;
адекватно та оперативно реагувати на нові виклики;
активно діяти;
протягом всього життя підвищувати рівень освіченості;
компетентно застосовувати набуті знання;
виявляти креативність тощо. 
У зв'язку з цим пріоритетним завданням реформування сучасної освіти України є створення умов, необхідних для особистісного зростання та творчого самовираження кожного учня. Оновлення системи освіти відбувається шляхом впровадження нової редакції Державного стандарту  загальної освіти, оновлення навчальних програм, підручників. Тому, як педагог, прагну спрямувати навчально-виховний процес не лише на засвоєння знань, а й на формування предметних і ключових компетентностей.
З цією метою використовую в роботі кращий педагогічний досвід минулих років та застосовую сучасні технології навчання. В процесі роботи я прийшла до висновку, що ефективним інструментом, який допомагає поєднати класичні та інноваційні методи навчання, є інформаційно-комунікаційні технології. Саме ІКТ, на мою думку, є одним з важливих чинників у процесі формування основних компетентностей школярів. 
В сучасному суспільстві ведуться дискусії щодо шкоди та користі комп'ютера та інтернету. Я погоджуюсь з тим, що надмірне захоплення ІКТ може мати негативні наслідки. Проте особиста практика використання новітніх технологій в умовах школи продемонструвала позитивний вплив на якість освіти. Саме з допомогою комп'ютера я маю можливість:
використовувати необхідну кількість наочності на уроці;
проявити креативність під час підготовки до пояснення нової теми та самостійно створити опорні схеми, таблиці і тим самим перетворити засвоєння нових знань в цікавий та доступний для дітей певного віку процес;
в невимушеній ігровій формі закріпити вивчений матеріал та інше. 

Отже, я пришла до висновку, що використання ІКТ допомагає сформувати в учнів основні компетентності та виконати завдання, які ставить перед педагогом держава та сьогодення.

2 коментарі: